DSC_2315.JPG DSC_2353.JPG DSC_2403.JPG DSC_2568.JPG DSC_2577.JPG DSC_2686.JPG DSC_3553.JPG DSC_3588.JPG DSC_3600.JPG Soest  Jeugd.png Soest huldiging.png Soest Jeugd meisje.png Soest Jeugd nieuwe veld.png
Nieuws afbeelding bestuursmededeling 10 - 4

Horecaprijzen MHC iets omhoog

Nu het veldseizoen weer begonnen is en ook de horeca weer wordt opgestart, hebben we het prijsniveau naast ons kostenniveau gehouden. Daarbij zijn we binnen het bestuur tot de conclusie gekomen dat we de prijzen van drank en eten op MHC Soest iets moeten gaan verhogen.

Hoeveel gaan de prijzen omhoog?
Dat hangt een beetje af van het product. Grofweg tussen de 5 en 10%. 

Waarom is dit nodig?
De afgelopen jaren hebben we de prijzen niet of nauwelijks aangepast, maar nu ontkomen we er niet meer aan. Er zijn meerdere redenen voor:

- Stijgende inkoopprijzen. Ook onze leveranciers waaronder Heineken, Jumbo en Sligro en onderhoudspartijen verhoogden de afgelopen jaren en ook recent nog hun prijzen. Onze inkoopkosten zijn daardoor gestegen, maar ons prijsniveau is niet mee gestegen.
- Kwaliteit kost wat. We streven naar kwaliteit. Zowel in ons assortiment - na een wat ruige start van het seizoen inmiddels al enige tijd op orde - als in de apparatuur (denk aan de koffiemachines) en in onze dienstverlening van achter de bar: we zorgen voor voldoende bezetting, voor aandacht en voor een vlotte bediening.
- Btw-verhoging per 1 januari. Het lage btw-tarief is per 1 januari van 6% naar 9% gestegen. Dat heeft op de omzet die we draaien een behoorlijk effect.

Kortom: we streven naar een gezonde bedrijfsvoering. Als middelgrote club hebben we een mooi horeca-aanbod staan. We leveren graag kwaliteit en letten op de kleintjes, maar met stijgende inkoopkosten moet het onderaan de streep nu en straks ook kloppen.

Hoe probeert het bestuur de prijsverhoging binnen de perken te houden?
We letten uiteraard op de kosten. Zo gaan we zuinig om met de producten die we in huis hebben, zorgen we voor een efficiente inzet van personeel en onderhandelen we op grotere contracten met bv. Heineken en Vrumona. Dat levert gunstige contracten op, maar dat neemt niet weg dat prijsverhogingen daar effect hebben op onze kosten.

Daarnaast proberen we zoveel mogelijk ouders en spelers te bewegen om per toerbeurt achter de bar te komen helpen - zoals bekend. Dat zal zeker zo blijven en een de enthousiaste verhalen te horen wordt dat ook gezellig gevonden! Een oproep: blijf bereid om te helpen zodra je met je team of mede-ouders aan de beurt bent.

Alles blijft verder bij het oude: goede koffie, een cappuccino, een lekker Heineken biertje, een tosti, een bittergarnituur en wifi binnen handbereik!

Heb je hier vragen over? Stel je vraag aan mij of een van mijn mede-bestuursleden!

Groet,
Remco